• 09355685454

آموزش هنر سفالگری و سرامیک و لعاب در کرج

دوره عمومی آموزش هنر و فن سفالگری و سرامیک در طی حدود ۶ماه و هفته ای یک جلسه ۳ساعته تشکیل خواهد شد و محتوای ان به سه سر فصل تقسیم می گردد

سر فصل اول شامل اموزش روشهای کار با دست ( ۳روش مختلف) می باشد که نتیجه ان ساخت ۲ اثر با استفاده از روشهای فوق الذکر است.
هنرجو در حاشیه این دروس عملی با تاریخ سفال و سرامیک در ایران اشنا به صورت تصویری خواهد شد و از این اشنایی در راستای انجام پروژه مولاژ (ساخت یک اثر تاریخی ) استفاده خواهد کرد.
در سر فصل دوم هنرجو روش و تکنیک های کار با چرخ سفالگری را اموزش خواهد دید .
در این دوره هنرجو توان ساخت اشیاع مدور همچون کاسه و کوزه را فرا گرفته و هم چنین با کف تراشی قطعات اشنا خواهد شد .
در سر فصل سوم ساخت نقش برجسته اموزش داده می شود و هنرجو در این دوره توانایی ساخت خشت سفالی نقش برجسته, روش قالبگیری با گچ , تکثیر و چیدمان قطعات را فرا خواهد گرفت .

دوره لعاب عمومی
در این دوره هنرجو با مواد اولیه لعاب و ابزار آلات لعابکاری آشنا شده و توانایی ترکیب مواد برای ساخت لعابها طبق روش فرمول نویسی زِگِر را فرا خواهد گرفت. همچنین هنرجو نحوه ترکیب لعابهای آماده و استفاده از آنها بر روی قطعات سرامیکی را نیز آموزش می بیند. ساخت انواع لعابهای ترنس (شفاف) ، اپک (غیر شفاف) ، مات، براق ، انقباضی، پتینه ای و ... در رنگهای مختلف در طول دوره به صورت عملی انجام شده و در انتهای دوره هر هنرجو تست این لعابها را پس از پخت در کوره برای خود آرشیو خواهد نمود. در انتهای این دوره هنرجویان قادر به شناخت رفتار مواد اولیه لعاب و ساخت انواع لعابها خواهند بود
مدت دوره آموزشی حدود ۱۰جلسه ۳ساعته می باشد.

دوره تخصصی لعاب
در این دوره هنرجو با انواع روش های اعمال لعاب ( غوطه وری، اسپری، قلمو) آشنا شده و چند تکنیک تزیین لعاب مانند فوتک، اسگرافیتو، ماسکه و ... را فرا میگیرد. برگزاری کارگاه های عملی یک روزه در طول دوره جهت فراگیری تکنیک های ویژه در لعاب همچون( ساگار، راکو، کاپرمت و لاستر) از مهمترین سر فصل های دوره پیشرفته بوده و هنرجو در انتهای دوره قادر به انجام همه تکنیک های فوق خواهد بود.
مدت دوره آموزشی ۱۰جلسه ۳ساعته می باشد.

  • البرز ، کرج ، میدان شهدا ، خ بهار ، کوچه سامان ، پلاک 26
  • 09194054509
  • 09355685454
  • 02632220615
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

صفحات اجتماعی

اينستاگرام آموزشگاه هنر در کرج     تلگرام آموزشگاه هنر در کرج

ارسال پیغام

  ایمیل ارسال نشد !   Your email has been sent.
بالا